Звіт директора Тищенко Людмили Миколаївни про діяльність Калениківського ЗЗСО І – ІІІ ступенів в 2021-2022 навчальному році |
Середа, 08 червня 2022, 13:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Звіт директора Тищенко Людмили Миколаївни про діяльність Калениківського ЗЗСО І – ІІІ ступенів в 2021-2022 навчальному році
Засновником Калениківського закладу загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів є Решетилівська міська рада Полтавського району. Органом управління Закладу є відділ освіти Решетилівської міської ради. Головною метою Закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової, базової та повної середньої освіти. Головними завданнями Закладу є: ˗ Створення умов для здобуття початкової, базової та повної середньої освіти на рівні не нижчому від Державних стандартів; ˗ Виховання морально і фізично здорового покоління; ˗ Розвиток природних позитивних нахилів, здібностей та обдарованості, творчого мислення, потреб і вміння самовдосконалюватися; ˗ Формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії; ˗ Виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв української нації, державної мови, національних цінностей; ˗ Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності. Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами Верховної Ради України, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших органів центральної виконавчої влади, рішеннями місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, власним Статутом. Кількісний склад працівників закладу освіти – 43. З них педагогічних працівників – 26, працівників закладу – 18. У закладі навчається 142 учнів. Кількість класів: 11. Середня наповнюваність класів становить 12 учнів. Працює 20 учителів, із них: 9 мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»; 7 – «спеціаліст першої категорії»; 4 – «спеціаліст другої категорії»; 2 вчителі – педагогічне звання «вчитель-методист», 2 учителів звання «старший учитель» У закладі працює медична сестра. Проектна потужність школи –180 учнів. У 2021/2022 навчальному році до закладу підвозяться 72 учні. Робота педагогічного колективу в 2021-2022 н.р. була спрямована на реалізацію Стратегії діяльності Калениківського ЗЗСО І – ІІІ ступенів. Стратегія розвитку закладу зумовлена якісним оновленням змісту освіти, що полягає в необхідності привести її у відповідність із світовими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо надання якісних освітніх послуг. В 2021-2022 н.р. навчальний заклад постав перед новими викликами: пандемія коронавірусу та війна. В таких умовах освітній процес адаптовано до найбільш безпечної форми навчання – дистанційної. В 1 семестрі ми дистанційно не навчалися, в 2 семестрі майже весь період навчалися дистанційно. Основними стратегічними напрямками роботи ЗЗСО є: І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ Стратегічна ціль. Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору. Освітнє середовище вдосконалювалось відповідно Концепції НУШ. Протягом навчального року виконувались основні завдання Стратегії щодо вдосконалення освітнього середовища: - забезпечувалась відповідність освітнього середовища вимогам Кодексу безпечної і дружньої для дитини школи; - забезпечувалась відповідність освітнього середовища (внутрішніх туалетів, вентиляційного, питного режимів, режиму освітлення) Санітарному регламенту; - вдосконалювалось медичне обслуговування учнів відповідно розробленого Положення; - облаштовано медичний кабінет, забезпечено необхідний перелік медичних засобів; - створено безпечний єдиний інформаційний простір; - посилено роль шкільної бібліотеки як інформаційно-ресурсного центру, створено мотиваційний простір; - максимально використовується наявна спортивна база закладу, ефективно використовується у вільний час учнів для організації рухової активності. - введено з початку 2022 року в організацію харчування істотні зміни – оновлено меню за вимогами здорового харчування; - виховну роботу організовувати відповідно програми «Цінності НУШ». В закладі створюється мотивуючий до навчання простір. Облаштовано ігрові куточки в шкільному подвір’ї, в коридорі. Виконано мотивуючі сюжети на асфальті шкільного двору, в класних кімнатах, коридорі. Виготовлено нові таблички на всі приміщення закладу, вказівники руху під час евакуації з приміщення та руху для дотримання дистанції під час карантину. Встановлено електрорушники для рук. Заклад забезпечено миючими, дезінфікуючими засобами, безконтактними термометрами. Частково замінено люмінесцентні лампи на енергозберігаючі (36 світильників). В приміщення № 1 для миття рук підведено гарячу воду (встановлено бойлер) Медична сестра здійснює медичне обслуговування учнів та вихованців, медико-педагогічний контроль за уроками фізкультури. Заклад забезпечено інформаційними матеріалами щодо правил поводження під час адаптивного карантину. Забезпечено обізнаність учнів з правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях. Щоденне меню в їдальні затверджується директором (Примірне чотиритижневе меню затверджене Держпродспоживслужбою). Проводиться регулярний моніторинг асортименту шкільного меню Проводиться інформаційна кампанія щодо небезпек в інтернеті, День безпечного інтернету. Проведено опитування «Безпечний інтернет». Стратегічна ціль. Система збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя. В Калениківсьому ЗЗСО І – ІІІ ступенів продовжувалась робота в проекті «Школа сприяння здоров’ю». Заходи, спрямовані на збереження і зміцнення здоров’я дітей передбачають впровадження системи НАССР, здорового харчування, формування компетентностей з надання домедичної допомоги, дій у надзвичайних ситуаціях, попередження інфекційних хвороб, навичок життя в умовах пандемії. Розроблено і затверджено План дій на виконання Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі, схваленої Указом Президента на 2021-2025 рр. Навчально-матеріальна база школи сприяє фізичному розвитку здобувачів освіти: спортивні майданчики та спорт площадки, багатофункціональний спортивний майданчик, ігровий майданчик, тренажерний зал, спортзал. Щотижня школярі відвідують спортивні секції та гуртки. Учні є призерами міських турнірів. Під час перерв є можливість займатись тенісом. Значна увага була приділена екологічній просвіті з врахуванням 17 цілей сталого розвитку, а саме організацію і функціонування екологічної лідерської групи ,,Екологічний пост”. Метою створення екологічної лідерської групи є підвищення рівня еколого-просвітницької та природоохоронної діяльності в учнівських колективах закладів загальної середньої освіти, поширення загальноприйнятих та нетрадиційних форм роботи учнівських колективів у русі за екологічну безпеку, привернення уваги місцевої влади, громадських, державних організацій до екологічних проблем громади. 1.3. Завданнями екологічної лідерської групи є: - проведення еколого-просвітницької діяльності у закладі загальної середньої освіти та серед населення громади; - виховання у здобувачів освіти бережливого ставлення до природи, розуміння поняття екологічних проблем у галузі природокористування; - розвиток у дітей соціальної активності; - організація практичних заходів щодо збереження природи рідного краю, охорони флори і фауни; - підвищення рівня соціальної адаптації підлітків, залучення дітей до природоохоронних проєктів, пов'язаних з виконанням конкретних природоохоронних справ. Аналіз освітнього середовища
Шляхи реалізації
ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ: Стратегічна ціль: Справедливе і об’єктивне оцінювання. Прагнемо, щоб здобувачі освіти та їхні батьки вважали, що оцінювання результатів навчання учнів у закладі освіти є справедливим і об’єктивним. Педагогічні працівники в усній формі, на сайті закладу, знайомили учасників освітнього процесу з критеріями оцінювання. Учні залучаються до спільного розроблення критеріїв оцінювання їхньої діяльності. Система оцінювання в закладі освіти ґрунтується на компетентнісному підході. Учителі (85%) розробляють компетентнісні завдання для проведення оцінювання, застосовують формувальне оцінювання, що передбачає відстеження індивідуального поступу учня, практикують само та взаємооцінювання. Педагоги застосовують формувальне оцінювання: систематично відстежують та відображають розвиток, процеси навчання і результати навчання кожного учня, регулярно надають учням ефективний зворотний зв’язок щодо їхньої роботи (68%). Упровадження педагогіки партнерства, компетентнісного й інтегративного підходів в освітній процес передбачає активне включення дітей в організацію навчання. Компетентнісне навчання вимагає нових підходів до оцінювання. Орієнтирами для спостереження та оцінювання є вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів. Навчальні досягнення здобувачів у 1-4 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, та рівневому оцінюванню. Основними видами оцінювання здобувачів освіти є вхідний контроль (проведено у вересні), поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне). В цьому навчальному році в зв’язку з воєнним часом всі здобувачі освіти були звільнені від ДПА. У Калениківському ЗЗСО І – ІІІ ступенів використовується поточний контроль шляхом виконання різних видів завдань, передбачених навчальною програмою, у тому числі для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів освіти протягом семестру. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних та лабораторних занять, а також за результатами перевірки контрольних, самостійних робіт, індивідуальних завдань тощо. Завдання: · підвищити якість освітніх послуг відповідності до Державних стандартів освіти; · здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей учнів; · вимоги до оцінювання результатів навчання мають визначати з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладені ключові компетентності; · ґрунтувати оцінювання на позитивному підході, що передбачає врахування рівня досягнень учня. Ааналіз системи оцінювання учнів
Шляхи реалізації
Стратегічна ціль: Ефективний внутрішній моніторинг. Здійснення внутрішнього моніторингу для дослідження стану і результатів навчання здобувачів освіти здійснюватиметься відповідно розробленого Положення про внутрішній моніторинг. Систематично (згідно графіків) проводяться моніторинги результатів навчання здобувачів освіти з усіх навчальних предметів (курсів) освітніх галузей згідно перспективного плану. За результатами моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, визначаються чинники впливу на отриманий результат, приймаються рішення щодо їх коригування. Ефективність застосованих заходів регулярно оцінюється на всіх рівнях управління освітніми процесами. Критеріії оцінювання, система оцінювання навчальних досягнень вдосконалюються, впроваджується формувальне оцінювання в 5-11 класах, враховується індивідуальний поступ учня, здобувачі знань залучаються до розроблення критеріїв, самооцінювання та взаємооцінювання. Адміністрація закладу освіти здійснює моніторинги шляхом: проведення вхідного контролю знань здобувачів освіти 5-11-х класів (діагностичні контрольні роботи) на початку навчального року з предметів інваріантної складової навчального плану: українська мова, математика за питаннями з відкритою формою відповіді, інші предмети, вхідне тестування; адміністративні контрольні роботи за підсумками освітньої діяльності у семестрах, навчальному році; моніторинги (тестування ) з предметів, які викладають вчителі, що атестуються. Застосовано метод «Портфоліо» в оцінюванні навчальних досягнень, сертифікація. Стратегічна ціль: Відповідальне ставлення до навчання. Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до навчання: діє учнівське самоврядування, учні займаються волонтерством. Учителі дають учням доручення, іноді делегують повноваження. Значна увага приділена профорієнтаційній роботі – головному мотиватору навчальної діяльності. Впроваджуватиметься принцип природовідповідності в навчанні. Під час навчання вчителі створюють ситуацію успіху, надають можливість вибору (рівня навчальних завдань, напрямів навчальної діяльності. За результатами опитування учні отримують необхідну підтримку та допомогу в навчальній діяльності в різних формах - консультації, індивідуальні завдання, допомога у підготовці до участі в учнівських олімпіадах, науково-дослідницькій діяльності. Організовується День самоврядування. Застосовується дистанційна та змішана форми навчання. Значної уваги було приділено вихованню відповідальності за результати навчальної діяльності учнів. Стратегічна ціль. Навчання впродовж життя. Розвитку ключової компетентності «Навчання впродовж життя» сприяє залучення старшокласників до мережевої освіти, дистанційного навчання.. Стратегічна ціль. Якість природничо-математичної освіти. Якості природничо-математичної освіти сприяє STEM-підхід в організації навчальної діяльності та позакласній роботі. Стратегічна ціль. АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ. Здобувачі знань та педагогічні працівники діють на засадах академічної доброчесності. Впроваджено Шкільний кодекс доброчесності, організовано Тижні доброчесності, антикорупційні уроки. ІІІ. ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ Завдання: · продовжити розвивати ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів; · оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу; · підвищити відповідальність кожного за результати своєї професійної діяльності; Аналіз педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу освіти
Шляхи реалізації
ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ Завдання: · підвищення ефективності освітнього процесу на основі результатів моніторингу, здійсненого в закладі; · приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства;
Стратегічна ціль: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ – ЯКІСТЬ ОСВІТИ. ЗАДОВОЛЕННЯ ОСВІТНІХ ПОТРЕБ. Головне завдання вчителя – забезпечити рівень навчальних досягнень і розвитку компетентностей на рівні Державних стандартів, безумовне виконання навчальних програм та планів. Основними умовами успішного досягнення базової компетентності учнями школи ми вважаємо: Підвищення ефективності уроку як основної можливості діалогу учня та вчителя; розвиток системи позаурочних форм освітньої діяльності, зорієнтованих на пошуковий, дослідницький, проблемний характер засвоєння змісту освіти; Ріст професійної майстерності педагогічних кадрів; орієнтацію педагогів на особисті досягнення учнів в освітній взаємодії; Забезпечення принципів відкритості й комфортності освіти в усіх її аспектах; комплексний супровід педагогами освітнього та професійного вибору школярів. Стратегічна ціль: РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ НУШ. Робота педагогічного колективу спрямована на забезпечення виконання навчальних програм і вимог Державних стандартів освіти. Заклад на якісному рівні задовольнятиме запити учасників освітнього процесу, втілюватиме Концепцію нової української школи. Забезпечення виконання Державних стандартів – якість освіти. Задоволення освітніх потреб. Реалізація Концепції НУШ. Робота педагогічного колективу була спрямована на забезпечення виконання навчальних програм і вимог Державних стандартів освіти. Заклад на якісному рівні задовольняє запити учасників освітнього процесу, про що свідчать опитування учасників освітнього процесу. Головний колегіальний орган – педагогічна рада – працювала протягом навчального року над питанням забезпечення внутрішньої системи якості освіти. На засіданнях педради розглядалися питання розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, вдосконалення, ефективної діяльності закладу освіти, а саме: 1.Аналіз роботи закладу освіти в 2020-2021 н.р. Готовність до початку навчального року. Завдання педагогічного колективу щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в 2021-2022 н.р. Організація внутрішнього аудиту закладу освіти в 2021-2022 н.р. 2.Виховна система як простір благополуччя та можливостей особистості в 2021-2022 н.р. Затвердження плану виховної роботи. 3.Організація харчування в закладі освіти в 2021-2022 н.р. 4.Затвердження структури і тривалості 2021-2022 авчального року, режиму роботи закладу освіти. 5.Використання закладом освіти Освітніх програм, розроблених на основі типових освітніх програм. Схвалення освітніх програм на 2021-2022 н.р. 6. Внесення коректив до Стратегії розвитку ЗО та річного плану на 2021-2022 н.р. Затвердження річного плану роботи на 2021-2022 н.р. 7.Внесення доповнення до Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. 8.Затвердження переліку навчальних програм, які заклад буде використовувати в освітньому процесі. 9. .Про зміну структури 2021-2022 навчального року. 10.Про підсумки проведення внутрішнього самооцінювання освітнього середовища закладу освіти. 11. Національна стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі та шляхи і можливості її реалізації. Затвердження План дій на виконання Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі на 2021-2025 рр. 12.Про стан профілактики правопорушень, бездоглядності та злочинності в 1 семестрі 2021-2022 н.р. 13.Підсумки підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2021р. 14.Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічними у 2021р. 15.Затвердження орієнтовного плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2022 р. 16.Про стан охорони праці в закладі освіти та виконання Комплексних заходів з ОП у 2021 р. 17.Особливості впровадження Державного стандарту базової середньої освіти з 1 вересня 2022 р. Затвердження базового навчального плану та модельних програм. 18.Проведення Державної підсумкової атестації здобувачів освіти 4,9,11 класів. 19.Затвердження Плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників на 2022 н.р. 20.Стан забезпечення Державних стандартів якості освіти у викладанні основ наук у початковій школі НУШ. 21.Стан викладання профільного предмета українська мова та література. 22.Про перехід на дистанційну форму навчання 23. Новий професійний стандарт і завдання сучасного вчителя в контексті концепції Нової української школи. 24.Робота закладу освіти в умовах воєнного стану. Підготовка закладу освіти та формувань цивільного захисту до дій в надзвичайних ситуаціях воєнного характеру. 25.Про відновлення освітнього процесу в умовах воєнного стану з 14 березня 2022 р. в дистанційній формі. 26.Портрет сучасного вчителя. Ознайомлення з атестаційними характеристиками вчителів, які атестуються, членів педради. 27.Творчий звіт вчителів, які атестуються: Динаміка якісних показників педагогічної діяльності вчителя. Електронне портфоліо як засіб оцінювання діяльності вчителя. Мій кабінет - моя творча лабораторія. 28. Підсумки атестації педагогічних працівників закладу освіти в 2022 р. 29.Визнання підвищення кваліфікації педагогічних працівників (які подали клопотання та сертифікати про проходження підвищення кваліфікації). 30.Про завершення 2021-2022 навчального року. 31.Про викладання навчальних предметів в умовах воєнного часу. (за рекомендаціями ДСЯО) 32.Звільнення від проходження ДПА здобувачами освіти 11 класу в 2022 р. Про підготовку здобувачів знань 11 класу до мультипредметного тесту. 77% батьків і здобувачів знань позитивно оцінюють рівень якості освіти. Освіта це не лише оцінки. Це і створене освітнє середовище, і оцінювання учнів на основі чітких критеріїв, педагогічна діяльність працівників, управлінські процеси. Педагогічний колектив втілює Концепцію нової української школи. З 2020 по 2022 триває друга фаза впровадження НУШ. Створено відповідне освітнє середовище в 1-4 класах НУШ. Придбано дидактичні матеріали, парти, фліп-чарт, ноутбук, принтер, телевізор. Вчителі, які працюють в 1-4 класах, та адміністрація закладу пройшли відповідну професійну підготовку. Питання щодо результатів роботи початкової школи за новими освітніми стандартами розглядалося на нарадах при директору, засіданнях педагогічної ради Впроваджується формувальне оцінювання навчальних досягнень здобувачів знань. Основними умовами успішного досягнення базової компетентності учнями школи ми вважаємо: підвищення ефективності уроку як основної можливості діалогу учня та вчителя; розвиток системи позаурочних форм освітньої діяльності, зорієнтованих на пошуковий, дослідницький, проблемний характер засвоєння змісту освіти; ріст професійної майстерності педагогічних кадрів; орієнтацію педагогів на особисті досягнення учнів в освітній взаємодії; забезпечення принципів відкритості й комфортності освіти в усіх її аспектах; комплексний супровід педагогами освітнього та професійного вибору школярів. Протягом навчального року педагогічний колектив працював над створенням єдиного інформаційно-освітнього простору, що дозволяє організувати ефективне дистанційне навчання, застосовувати в освітньому процесі нові ІКТ, здійснювати збір та обробку даних. В цей період вчителями і учнями зроблено значний крок вперед щодо дистанційної взаємодії через протиепідемічні обмеження. В умовах воєнного часу дистанційне та змішане навчання стало найбільш безпечним способом організації навчання. Педагогічний колектив спрямував зусилля на ефективне дистанційне навчання, підготувався технічно і методично, проведено роботу з батьками та здобувачами знань. В період з 24 лютого до закінчення навчального року більша частина учнів знаходила можливості бути на зв’язку з учителем, бути присутнім на уроках. На жаль близько 15% учнів 5-8 класів через відсутність належного зв’язку, відсутності сучасних телефонів, ноутбуків не мали змоги постійно відвідувати заняття. Проте за великого бажання батьків можна було знайти можливості для відвідування уроків. Протягом року проводилось опитування учасників освітнього процесу. З метою проведення самооцінювання діяльності педагогічних працівників закладу освіти та управлінської діяльності, в січні-лютому 2022 н. р. Було проведено моніторинг якості освітніх та управлінських процесів. Було проаналізовано вимоги щодо стратегії розвитку та планування діяльності закладу освіти, формування відносин довіри у колективі, прозорості, дотримання етичних норм. Вивчено стан кадрової політики та можливості професійного розвитку педагогів; порядок прийняття управлінських рішень, стан взаємодії з місцевою громадою, сформованість та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності, функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти. В процесі моніторингу переглянуто і проаналізовано реалізацію таких документів: Стратегії розвитку на 2022-2027 рр., Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, Положення про академічну доброчесність. Проведено опитування учасників освітнього процесу, яке дало змогу зробити такі висновки: 1. Результати опитування показали, що тематика для професійного зростання педагогічними працівниками обрана на найближчі 5 років різноманітна: Законодавче забезпечення освітнього процесу. Методичні аспекти викладання предмету. Форми організації освітнього процесу. Профілактика та прояви девіантної поведінки. Безпечне освітнє середовище. Формування у здобувачів освіти громадянських компетентностей. Використання ІКТ в освітній діяльності. Ділове українське мовлення. 2. Вчителі підвищували кваліфікацію за такими формами: курси ІПОПП, ПАНО, семінари, конференції, вебінари, тренінги, майстер-класи, самоосвіта, онлайн курси. 3. Відповідно опитування керівництво закладу освіти створило умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх атестації, добровільної сертифікації. Підвищувати професійну компетентність не заважає ніщо. 4. Для розроблення календарно-тематичного планування вчителі використовують зразки, що пропонують фахові видання, розробки з Інтернет-сайтів і блогів, рекомендації МОН, досвід колег, власний досвід 5. Вчителі надають здобувачам освіти всебічну підтримку в навчанні: розвивати в учнів впевненість у своїх здібностях, організовують процес розвитку компетентностей, консультують (у тому числі і батьків) при виконанні завдань, проводять додаткові занняття, індивідуальні заняття, застосовують у процесі навчання сучасні форми, використовують ІКТ, інтернет- ресурси, створюють наочність, готують до ДПА, створюють проекти, впроваджують творчі та пошукові завдання. 6. Для оцінювання здобувачів освіти використовують поточне, формувальне, самооцінювання, взаємооцінювання. 7. Вчителі інформують про критерії оцінювання на початку навчального року, інформують перед вивченням кожної теми, пояснюють індивідуально. 8. Щоб запобігти випадкам порушень академічної доброчесності знайомлять здобувачів освіти з основами академічної доброчесності, проводять бесіди щодо дотримання академічної доброчесності, на уроках дають такі завдання, які унеможливлюють списування, використовують методичні розробки щодо формування академічної доброчесності, пояснюють її необхідність, розробляють диференційовані завдання, знайомлять здобувачів освіти з основами авторського права, брали участь у розробці Положення про академічну доброчесність, проводять бесіди, години спілкування щодо формування академічної доброчесності, навчають дітей бути самостійними та ініціативними, навіть помилкові відповіді є не провалом у навчанні, а стимулом до пізнання нового, розкривають значущість норм академічної доброчесності. 9. Власний педагогічний досвід поширюють шляхом висвітлення на освітніх он-лайн платформах, виступають на конференціях, готують презентації на виставки, проводять майстер-класи. 10. В закладі практикують мотиваційні заходи - об'єктивність оцінювання професійної діяльності, винагороди матеріальні та моральні. 11. Психологічний клімат у закладі освіти сприяє співпраці педагогів. 12. Керівництво закладу освіти розробило, запропонувало для обговорення і доповнення всім учасникам освітнього процесу правила поведінки. У закладі освіти реагують на звернення про випадки булінгу. У закладі освіти проводять роботу з попередження булінгу. 13. Керівництво закладу відкрито для спілкування - педагоги співпрацюють і забезпечують зворотній зв’язок щодо їх співпраці. Керівництво враховує пропозиції щодо якості освітнього процесу та підтримує ініціативу педагогічних працівників щодо розвитку закладу освіти.
Стратегічна ціль: ЗДІЙСНЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ЗАКЛАДУ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Проекти та програми, спрямовані на створення творчого освітньо-виховного середовища: «Педагогічний дизайн освітнього середовища». Створення і діяльність освітньо-виховних центрів; «Школа сприяння здоров’ю»; «Проект «Інтелект»; Постійно вдосконалюється робота з обдарованими учнями. Діє проект «Інтелект», який передбачає підготовку та участь здобувачів освіти у різноманітних інтелектуальних випробувань Участь у проектах та програмах міжнародних організацій. Інноваційні проекти: «Фінансова грамотність», «Уроки сталого розвитку», «Уроки доброчесності».
Стратегічна ціль: МЕТОДИЧНА РОБОТА І КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.
Протягом 2021-2022 рр. педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою «Підвищення професійної компетентності вчителів – ефективний засіб удосконалення освітнього процесу». Очікуванні результати - якісне впровадження завдань державної політики на рівні закладу щодо організації навчального процесу; організація системи підсумково-узагальнюючого методичного супроводу, атестаційного процесу вчителів та науково-дослідницький методичний супровід в міжатестаційний період по підвищенню рівня професійної компетентності вчителів; забезпечення розкриття творчого потенціалу педагогів та їх самореалізація у життєвому просторі; удосконалення системи компетентісно орієнтованого підходу засобами сучасних інноваційних педагогічних технологій та інформаційно-комунікаційних засобів навчання; створення експериментальних методично-педагогічних майданчиків на основі шкільних методичних об’єднань щодо удосконалення фахової майстерності; створення банку Е-Портфоліо педагогів; створення віртуальних предметних кабінетів; продовження та удосконалення моніторингової діяльності щодо методичного супроводу роботи з обдарованими учнями в олімпіадах, МАН, конкурсній, проектній та іншій творчій діяльності. Педагогічні працівники удосконалювали свою цифрову грамотність, досягли 100% володіння ІКТ для проведення дистанційного навчання;
Стратегічна ціль: ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ. Педагогічні працівники постійно підвищують свій професійний рівень, використовуючи різноманітні форми підвищення кваліфікації, передачі педагогічного досвіду, а також самоосвіту. Педагогічні працівники беруть участь в освітніх проєктах, інноваційній і дослідно-експериментальній роботі, впроваджують нові форми і методи роботи в педагогічній діяльності, залучаються до експертної освітньої роботи. Здобуття мережевої освіти; Підвищення кваліфікації у онлайн режимі; Використання під час уроків електронних засобів навчання; Розміщення власних ресурсів на сайтах; Створення тестів, дидактичних матеріалів для уроку. Педагогічні працівники розробляють календарно-тематичне планування на засадах компетентнісного підходу, розробляють завдання на виявлення компетенцій, оцінюють набуті компетенції. Педагогічні працівники здійснюють особисто-орієнтований підхід в навчальній діяльності, що ґрунтується на партнерських відносинах учасників освітнього процесу. 100% щорічно вчителі підвищують кваліфікацію відповідно Плану підвищення кваліфікації. Стратегічна ціль: ПАРТНЕРСТВО В ОСВІТІ. РОЗБУДОВА ГРОМАДСЬКО-АКТИВНОЇ ШКОЛИ. З метою впровадження в життя закладу державно-громадської моделі управління в Калениківському ЗЗСО І – ІІІ ступенів залучаються до управління школою такі органи: загальношкільна конференція; рада профілактики правопорушень; батьківський комітет; адміністрація школи; педагогічна рада; профспілковий комітет; органи учнівського самоврядування. Державно-громадське управління в Калениківському ЗЗСО І – ІІІ ступенів базується на принципах: демократичності; прозорості управлінських рішень; колегіальності; делегуванні повноважень; громадського обговорення важливих питань життя школи; звітності директора перед шкільною громадою та засновником. Адміністрація закладу в партнерстві з органами місцевого самоврядування спрямовує свою діяльність на пошук ресурсів для розвитку закладу, на вирішення проблем в межах їх повноважень.. Академічна доброчесність - невід’ємна складова якісної освіти. Педагогічний колектив забезпечує реалізацію Положення про академічну доброчесність Калениківського ЗЗСО І – ІІІ ступенів. Всі учасники освітнього процесу діють на засадах чесної діяльності. Педагогічний колектив працює над формуванням іміджу закладу освіти. Реалізуємо Проєкт «Успішний вчитель - успішний учень» сприятиме оптимізації іміджу вчителя шляхом його особистісного зростання, мотивації формування іміджу педагога; Робота закладу в проекті «Школа сприяння здоров’ю». Робота над створенням образу школи в соціумі: створення груп у соцмережах; Презентація школи на батьківських зборах, зборах громади. Звіт перед громадськістю директора про діяльність закладу освіти; Доброму іміджу сприяє оформлення школи, забезпечення предметних кабінетів засобами навчання; Запровадження факультативів і курсів за вибором, участь у Всеукраїнських освітніх проектах. Діяльність учасників освітнього процесу зміцнює репутацію закладу освіти. Налагоджена постійна робота з цільовими групами. Однією з найбільших цінностей закладу освіти є репутаційний капітал – наша позитивна історія відносин із зацікавленими групами, які відіграють головну роль під час оцінки діяльності закладу освіти – сільськогосподарські товариства «Гранум-Лтава», «Кернел», місцеві фермери. Це дає змогу залучати кращих педагогів та учнів до своєї школи, спонсорську допомогу. Основні цінності та стратегічні підходи визначені в Кодексі корпоративної етики, який підсилює відчуття корпоративної ідентичності працівників. В 2021-2022 н.р. здійснено щорічне самооцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти за напрямами, які визначені внутрішньою системою забезпечення якості освіти. ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ НА 2022-2023 Н.Р.: Створити якісно нові умови для виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», для реалізації Концепції національного виховання учнів, відродження національної духовності й залучення до її формування учнів, вчителів, батьків, громадськості, для продуктивної роботи Нової української школи. 1.ЗА НАПРЯМКОМ «ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ»: Порушити клопотання перед засновником про: - обробку дерев’яних конструкцій горища вогнезахисним розчином; - встановлення блискавкозахисту; - проведення заміни освітлювальних приладів; - ремонт та опалення спортивного залу; - виділення коштів на поповнення навчально- матеріальної бази кабінетів фізики та хімії відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН України від 29.04.2020 № 574. - виділення коштів на оновлення комп’ютерної техніки для кабінету інформатики з технічними характеристиками, що відповідають потребам освітньої програми; встановлення контент-фільтрів, антивірусних програм на шкільні комп’ютери для безпечного доступу до мережі Інтернет 2.Забезпечити систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу. 2. ЗА НАПРЯМКОМ «СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ЗНАНЬ»: 1. Розроблення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів при використанні інших, крім класно-урочної, форм організації освітнього процесу та форм роботи з учнями: дистанційного, змішаного, кооперативного (групового) навчання; 2.Обов’язкове оприлюднення критеріїв оцінювання; спільне з учнями розроблення критеріїв; 3.Впровадження самооцінювання і взаємооцінювання учнів; отримання постійного зворотного зв’язку від учнів у процесі оцінювання; 4.Використання учнівського портфоліо як способу оцінювання результатів навчання учнів; 5. Впровадження формувального оцінювання в 5 -11 класах 6.Розвивати критичне мислення учнів. 7. Урізноманітнювати форми роботи використання вчителями для впровадження формувального оцінювання в освітньому процесі 8.Забезпечити розвиток відповідального ставлення до навчання шляхом: - активізації участі учнів в організації своєї навчальної діяльності; - наявності чітких критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів; - зосередженні освітнього процесу на оволодіння учнями ключовими компетентностями, а не на відтворенні інформації; - можливість вибору учнями власної освітньої траєкторії; - заохочення і позитивного оцінювання роботи учня; - надання конструктивного зворотного зв’язку на роботи учнів, їхні результати навчання 9.Для розвитку навичок навичок самооцінювання/взаємооцінювання навчальної діяльності дитини регулярно нагадувати учням про цілі та критерії оцінювання; планувати при проведенні навчальних занять час для самооцінювання/взаємооцінювання; оприлюднювати мету навчального заняття, критерії оцінювання результатів навчання; надавати завдання на рефлексію власної діяльності 3.ЗА НАПРЯМОМ «ОЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ»: Педагогічним працівникам забезпечити реалізацію внутрішньої системи забезпечення якості освіти шляхом виконання навчальних програм відповідно Державних стандартів; 3.1. Вчителям під час проведення навчальних занять здійснювати наскрізний процес виховання, поєднувати виховний процес із формуванням ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів, акцентувати увагу на Повагу гідності, прав і свобод людини. Морально-етичне виховання. Повага до культурної багатоманітності. Визнання цінності демократії, справедливості, рівності та верховенства права. Розвиток громадянської свідомості та відповідальності. Розвиток навичок критичного мислення. Розвиток навичок співпраці та командної роботи. Формування здорового та екологічного способу життя. Статеве виховання та виховання гендерної рівності та інші аспекти. 3.2. Створювати умови особистісно орієнтованого навчання: - відмова від орієнтації освітнього процесу на пересічного школяра; - обов’язкове максимально можливе врахування інтересів кожної дитини; - підхід до дитини як до особистості; - забезпечення свободи і прав дитини в усіх проявах її діяльності; - урахування вікових, індивідуальних та психофізичних особливостей дитини, її життєвого досвіду; - забезпечення можливості учню вільно висловлювати свою думку; - забезпечення партнерських стосунків між вчителем і дитиною. 3.3.З метою реалізації ефективного особистісно орієнтованого навчання здійснювати: - інформування учнів про очікувані результати навчання та перелік завдань під час вивчення кожної теми; - розроблення диференційованих завдань для роботи з учнями; - розроблення завдань, на які неможливо знайти готову відповідь у підручниках та інших інформаційних джерелах; - удосконалення критеріїв оцінювання, які мотивують учнів до самостійної роботи, висловлювання своєї аргументованої думки, власного бачення 3.4. Неухильно дотримуватись принципів академічної доброчесності та власним прикладом демонструвати важливість дотримання норм академічної доброчесності у педагогічній діяльності (посилання на джерела, які використовуються в роботі, справедливе оцінювання навчальних досягнень учнів, підбір завдань, які відповідають віковим можливостям учнів). 3.5. Інформувати учнів про необхідність дотримання академічної доброчесності: під час проведення навчальних занять, у позаурочних заходах, за допомогою наочної інформації (наголошувати на дотриманні таких якостей, як старанність, самостійність у навчанні, відповідальність за свої рішення, чесність здобуття оцінок тощо). 3. 6. Інформувати батьків про необхідність дотримання академічної доброчесності (скажімо, придбання дітям збірників готових домашніх завдань, виконання за дітей домашніх завдань, практичних робіт є безпосереднім порушенням принципів академічної доброчесності). 3.7. Спрямовувати зміст завдань під час проведення навчальних занять на творчу та аналітичну роботу учнів, ставити проблемні питання, на які немає готової відповіді в підручнику чи інших джерелах. 3.8. Виконання дослідницьких і творчих завдань, проєктів. 3.9. Практикувати в освітньому процесі написання тематичних творчих есе замість рефератів зі скомпільованою інформацією з інших джерел. 3.10. Застосовувати компетентнісний підхід у навчанні. Звести до мінімуму завдання на перевірку знань. Використовувати відкриті питання, щоб перевірити рівень володіння навичками, а не знаннями. 3.11.Продовжити роботу педагогічного колективу закладу над науково-методичною проблемою: «Розвиток професійних компетентностей педагога як головний чинник підвищення якості освіти», забезпечити відповідність професійних компетентностей вчителів Професійному стандарту вчителя; 3.12.Залучати педагогів до перспективних моделей педагогічного досвіду, формування нового педагогічного мислення (прагнення до постійного оновлення знань і творчого пошуку, зорієнтованого на особистість учня); 3.13.Підвищити якість природничо-математичної освіти, впроваджувати STEM-навчання; 3.14. Забезпечити зростання фахової підготовки вчителів шляхом виконання річного плану підвищення кваліфікації, організацію та вивчення перспективного педагогічного досвіду. Сприяти участі вчителів, учнів у науковій, дослідницькій, пошуковій роботі на базі навчального закладу; 3.15.Педпрацівникам створювати та розміщувати на освітніх сайтах власні розробки, публікації; створити власне електронне портфоліо; 3.16.Вдосконалювати професійні компетентності для роботи в умовах дистанційного та змішаного навчання; 3.17. Вчителям з учасниками освітнього процесу – батьками та учнями – діяти на засадах педагогіки партнерства, заснованій на особистісно орієнтованому підході; 3.18.Впроваджувати практику педагогічного наставництва відповідно Положення про наставництво. 3.19. Враховувати під час атестації та моніторингів педагогічної діяльності педагогічних працівників відповідність професійному стандарту вчителя. 4. ЗА НАПРЯМОМ «УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ»: 4.1. Забезпечити реалізацію Стратегії розвитку закладу освіти на 2022 – 2027 роки 4.2.Разом із засновником забезпечити оновлення та зміцнення навчально-матеріальної бази згідно Стратегії. 4.3. Працювати над ефективною взаємодією органів громадського самоврядування та керівництва закладу освіти. 4.4. Управлінські рішення приймати з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу. Посилити залучення всіх учасників освітнього процесу до розроблення внутрішніх документів, планів, заходів. 4.5. З метою забезпечення інформаційної відкритості закладу освіти, оновити сайт закладу освіти. Забезпечувати своєчасність розміщення інформації.
V. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: · Освітнє середовище: Створення у комфортних і безпечних умов навчання учнів та праці педагогів, освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору через запровадження педагогіки партнерства. Система оцінювання учнів: Здійснення стимулюючого оцінювання, що ґрунтується на позитивному підході, враховує освітню траєкторію кожного учня, спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей. Педагогічна діяльність педагогічних працівників: Підвищення якості викладання навчальних предметів педагогічними працівниками, відповідальності за свою професійну діяльність. Управлінські процеси закладу: Створення освітнього середовища, сприятливого для успішної самореалізації здобувачів освіти та професійного вдосконалення педагогічних працівників.
|
Калениківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області
38431, Україна, Полтавська область, Решетилівський р-н, с.Каленики
Телефон:
(0532) 9-47-31
e-mail:
kaleniciscool@ukr.net
Директор школи: Тищенко Людмила Миколаївна