І. Загальні положення
1.1. Калениківський заклад загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області знаходиться в комунальній власності Решетилівської міської ради.
1.2. Калениківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів підпорядкований та підзвітний виконавчому комітету Решетилівської міської ради.
1.3. Юридична адреса закладу загальної середньої освіти: 38431, Полтавська область, Решетилівський район с. Каленики, вулиця Благодатна, 3а.
1.4. Повна назва закладу освіти: Калениківський заклад загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів Решетилівської міської ради.
1.5. Скорочена назва закладу освіти: Калениківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів.
1.6. Калениківський заклад загальної середньої освіти (далі – заклад освіти) є юридичною особою, може мати на основі діючої нормативно-правової бази самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
1.7. Засновником закладу освіти є Решетилівська міська рада (далі - Засновник). Засновник здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування дітей.
1.8. Калениківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради перебуває в управлінні виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
1.9. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України ,,Про освіту”, ,,Про загальну середню освіту”, ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Засновника, розпорядженнями міського голови та власними установчими документами.
1.10. Заклад освіти діє на підставі Статуту, розробленого відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року №778, Положення про освітній округ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року №777, інших нормативно-правових актів і затверджується Засновником опорного закладу.
1.11. Головними завданнями закладу освіти є:
- забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
- виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, повага до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
- розвиток особистості здобувача освіти, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права здобувача освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я дитини;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
- створення умов для навчання талановитої, обдарованої молоді, залучення її до систематичної науково-дослідницької, пошукової, експериментальної роботи;
- задоволення потреб здобувачів освіти у професійному самовизначенні і творчості.
- створення умов для здобуття професійної освіти після здобуття базової загальної середньої освіти;
- концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти;
- створення єдиної системи виховної роботи.
1.12. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
1.13. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
- збереження життя та здоров’я дітей;
- дотримання безпечних умов освітнього процесу;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.
1.14. В закладі запроваджено поглиблене вивчення предметів та профільне навчання предметів у старшій школі.
1.15. Заклад освіти згідно з діючим законодавством та в межах коштів, виділених на утримання закладу, має право:
- визначати форми, методи та засоби організації освітнього процесу за погодженням з відділом освіти виконавчого комітету Решетилівської міської ради;
- визначити шкільний компонент змісту освіти, розробляти й упроваджувати власні програми навчальної та науково-методичної роботи з урахуванням державних стандартів;
- визначати контингент здобувачів освіти;
- спільно з закладами вищої освіти, їх кафедрами або філіалами, науково-дослідними інститутами й центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України.
- організовувати підготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;
- створювати структурні підрозділи, вносити пропозиції на розгляд відділу освіти виконавчого комітету Решетилівської міської ради щодо встановлення штатного розпису, матеріального заохочення в межах кошторису;
- запрошувати (спільно із Засновником) на роботу спеціалістів, у тому числі й закордонних на договірних (контрактних) умовах;
- бути розпорядником рухомого й нерухомого майна згідно з чинним законодавством та даним Статутом;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;
- спрямовувати кошти на будівництво та благоустрій соціально-побутових об’єктів;
- провадити освітню діяльність на задоволення потреб здобувачів освіти 1-11 класів у таких формах: гуртки; спецкурси з предметів, що вивчаються поглиблено або на які є запит здобувачів освіти, або їх батьків; групи подовженого дня;
- створювати класи з інклюзивним навчанням згідно Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872;
- організовувати дистанційне, екстернатне, домашнє, індивідуальне навчання, інші форми здобуття освіти у закладі;
- вносити пропозиції щодо капітального будівництва й реконструкції закладу освіти, капітального ремонту приміщень;
- об’єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність із діяльністю інших підприємств, установ, організацій.
1.16. У закладі освіти створюються та функціонують:
- психологічна і соціальна служба;
- дитячі об’єднання, гуртки в межах коштів, виділених на утримання закладу;
- шкільні предметні комісії.
1.17. Форми організації методичної роботи в у закладі освіти визначаються щорічно наказом директора.
1.18. Індивідуальне навчання у закладі організовується відповідно до Положень про індивідуальне навчання у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України.
1.19. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі освіти здійснюється згідно з нормативами, встановленими центральним органом, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
1.20. Класи в закладі освіти формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.
1.21. У закладі освіти для здобувачів освіти, за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватися групи подовженого дня. Організація роботи груп подовженого дня здійснюється відповідно до наказу МОН від 25.06.2018 року №677 "Про затвердження Порядку створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти" (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 липня 2018 р. № 865/32317).
1.22. Взаємовідносини з юридичними і фізичними особами в Опорному закладі освіти визначаються згідно з чинним законодавством України, угодами, що укладені між ними.
ІІ. Зарахування учнів до закладу освіти та їх відрахування
2.1. За закладом освіти закріплена відповідна територія обслуговування, до початку навчального року заклад бере на облік здобувачів освіти, які мають його відвідувати.
2.2. Зарахування дітей до всіх класів здійснюється, як правило, відповідно до території обслуговування.
2.3. Керівник закладу зобов'язаний вжити заходів щодо ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу освіти, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.
2.4. Зарахування дітей до закладу освіти здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом його керівника. Для зарахування здобувачів освіти до закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до закладу освіти III ступеня - документ про відповідний рівень освіти. До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.
2.5. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
2.6. Переведення здобувачів освіти закладу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України. У разі вибуття здобувача освіти з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву із зазначенням причини вибуття. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого закладу освіти.
ІІІ. Організація освітнього процесу
3.1. Освітній процес в закладі освіти здійснюється відповідно до робочого навчального плану, складеного на основі Типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України. У робочому навчальному плані закладу з урахуванням його типу та профілю навчання конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти. Індивідуалізація і диференціація навчання у закладі забезпечуються шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.
3.2. Робочий навчальний план затверджується директором закладу освіти та погоджується Засновником.
3.3. Заклад освіти забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
3.4. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
3.5. Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” та даного Статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
3.6. Освітній процес у закладі здійснюється за груповою та індивідуальною формою навчання.
3.7. Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв, заклад освіти, за погодженням із відділом освіти виконавчого комітету Решетилівської міської ради, створює умови для прискореного навчання, навчання за дистанційною, екстернатною та індивідуальною формами навчання у закладі.
3.8. Заклад освіти може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Порядок надання платних послуг затверджується Міністерством освіти і науки України за погодженням з Міністерством фінансів та Міністерством економіки.
3.9. Навчальний рік в закладі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
3.10. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на семестри) та режим роботи встановлюються закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням із відділом освіти виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
3.11. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не може становити менше як 30 календарних днів.
3.12. Тривалість уроків у закладі освіти становить: у 1-х класах - 35 хвилин, у 2-4-х класах - 40 хвилин, у 5-11 (12)-х - 45 хвилин.
3.13. Учні 5-11 класів працюють за семестрово-заліковою системою. При якій переважна більшість уроків проводиться спарено.
3.14. Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
3.15. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування здобувачів освіти.
3.16. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог, затверджується керівником закладу та погоджується відповідними службами.
3.17. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для проведення інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
3.18. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
3.19. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти. Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.
ІV. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти
4.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються Міністерством освіти і науки України.
4.2. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ здобувачів освіти.
4.3. У 1-2 класах дається словесна характеристика знань, умінь і навичок здобувачів освіти. З 3 по 11 класи оцінювання здійснюється відповідно до вказівок МОН України.
4.4. Заклад освіти може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за погодженням з відділом освіти виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
4.5. Навчання у випускних (4-х, 9-х і 11 (12)-х) класах закладу освіти завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України. В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я.
4.6. Здобувачі освіти початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, направляються для обстеження фахівцями відповідного інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ). За висновками зазначеної консультації такі здобувачі освіти можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
4.7. Здобувачі освіти початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
4.8. За результатами навчання здобувачів освіти (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, свідоцтво (довідку) про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
4.9. Здобувачам освіти, які закінчили основну школу (9-й клас), закладом освіти видається свідоцтво про базову загальну середню освіту. Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи III ступеня, професійно-технічного закладу освіти, вищого навчального закладу I-II рівня акредитації.
4.10. Здобувачам освіти, які закінчили старшу школу (11(12)-й клас), закладом освіти видається свідоцтво (довідку) про повну загальну середню освіту. Свідоцтво про повну загальну середню освіту дає право на вступ до професійно-технічних та вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.
4.11. Випускникам 9-х, 11(12)-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності. Здобувачі освіти, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.
4.12. За відмінні успіхи в навчанні здобувачі освіти 2-8-х, 10-х класів нагороджуються похвальним листом “За високі досягнення у навчанні”, випускникам закладу освіти ІІ ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Випускники закладу освіти ІІІ ступеня, які досягли високих успіхів у навчанні, нагороджуються медалями: золотою “За високі досягнення у навчанні” або срібною “За досягнення у навчанні”. Похвальною грамотою “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів” нагороджуються випускники, які досягли особливих успіхів у вивченні одного чи декількох предметів. Порядок нагородження здобувачів освіти за відмінні успіхи у навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки України. Форми морального і матеріального заохочення за успіхи у навчанні (праці) для учасників освітнього процесу в закладі освіти встановлюються відповідно до чинного законодавства.
4.13. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, свідоцтво про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів закладу освіти. Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, золотих і срібних медалей, Похвальних грамот та листів здійснюється відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
V. Виховний процес у закладі освіти
5.1. Виховання здобувачів освіти в закладі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
5.2. Цілі виховного процесу у закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
5.3. В закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. Примусове залучення здобувачів освіти закладу до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
5.4. Дисципліна у закладі освіти підтримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотриманні правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу освіти.
5.5. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.
VІ. Учасники освітнього процесу
6.1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є здобувачі освіти, педагогічні працівники, практичний психолог, бібліотекар, інші спеціалісти закладу освіти, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.
6.2. Статус, права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, іншими актами законодавства, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
6.3. Здобувачі освіти - особи, які навчаються і виховуються в закладі освіти.
6.4. Академічна доброчесність (згідно ст. 42 Закону України “Про освіту”) – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
6.5.Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про результати власної освітньої (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
6.6. Порушенням академічної доброчесності вважається:
- академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
- самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
- фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
- фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
- списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
- обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
- хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
6.7. За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми.
Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управлінням закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.
Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управлінням закладу освіти з урахуванням вимог цього Закону та спеціальних законів.
6.8. Здобувачі освіти закладу освіти мають право на:
- доступність і безоплатність освіти;
- вибір форми навчання, предметів варіативної частини навчального плану, позакласних занять, гуртків;
- переатестацію з навчальних предметів у межах чинного законодавства;
- безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
- користуватися навчальною, матеріально-технічною, культурно-спортивною, побутовою та оздоровчою базою філії;
- участь у різних видах навчальної, практичної діяльності, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- участь в органах громадського самоврядування;
- вільне вираження поглядів, переконань;
- участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність;
- ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
- особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
- знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;
- оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.
6.9. Здобувачі освіти зобов'язані:
- дотримуватися академічної доброчесності;
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом освіти;
- підвищувати загальний культурний рівень;
- дотримуватись вимог Положення про філію, правил внутрішнього розпорядку та Статуту опорного закладу;
- бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;
- дотримуватись законодавства, моральних та етичних норм;
- дотримуватись правил особистої гігієни;
- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що незаборонені чинним законодавством.
6.10. Здобувачі освіти закладу освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
6.11. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.
6.12 Педагогічним працівником закладу освіти повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дає змогу виконувати професійні обов'язки у закладі освіти.
6.13. До педагогічної діяльності у закладі освіти не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
6.14. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту” та іншими законодавчими актами.
6.15. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу освіти, погоджується з відділом освіти виконавчого комітету Решетилівської міської ради та затверджується Засновником. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника). Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом закладу освіти, за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю, зменшення кількості здобувачів освіти у класах.
6.16. Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.
6.17. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.
6.18. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України. За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання “старший учитель”, “учитель (вихователь) – методист”, “педагог - організатор – методист” та інші.
6.19. Педагогічні працівники закладу освіти мають право:
- самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи не шкідливі для здоров'я здобувачів освіти;
- брати участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів та інших органів самоврядування закладу освіти, в заходах, пов'язаних з організацією освітньої роботи;
- обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у закладах вищої освіти і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
-проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
- вносити керівництву закладу освіти і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;
- на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
- об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
- порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
6.20. Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:
- дотримуватися педагогічної доброчесності, а саме: посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права; надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність; контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти; об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
- контролювати рівень навчальних досягнень здобувачів освіти;
- нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти критеріям оцінювання, затвердженим Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків або осіб, що їх замінюють, керівника закладу освіти;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я;
- виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- виконувати Статут закладу освіти, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);
- брати участь у роботі педагогічної ради;
- виховувати в здобувачів освіти шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
- готувати здобувачів освіти до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність здобувачів освіти та їх батьків;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
- виконувати накази і розпорядження керівника закладу освіти, органів управління освітою;
- вести відповідну документацію.
6.21.Порушенням академічної доброчесності педагогічним працівником вважається:
- академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
- самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
- фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
- фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
- списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
- обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
- необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.
6.22. За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладу освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
- позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
6.23. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов'язків, умови трудового договору (контракту), не дотримуються педагогічної доброчесності або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
6.24. Права і обов'язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.
6.25. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати форми навчання і виховання дітей;
- створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
- звертатися до органів управління освітою, керівника закладу освіти і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
- приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу освіти;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази опорного закладу освіти;
- на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування опорного закладу освіти та у відповідних державних, судових органах.
6.26. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:
- створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
- забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту закладу освіти;
- поважати честь і гідність дитини та працівників закладу освіти;
- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
6.27. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
VІІ. Управління закладом
7.1. Управління закладу освіти здійснює його Засновник та відділ освіти виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
7.2. Безпосереднє управління закладом освіти здійснюється його директором, який призначається і звільняється рішенням виконавчого комітету Решетилівської міської ради, на конкурсній основі, за контрактом.
Органи державної виконавчої влади, громадського самоврядування здійснюють контроль за директором у межах повноважень, визначених законом України „Про освіту“, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад. Посаду керівника закладу освіти може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менш трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
7.3. Керівник закладу:
- здійснює керівництво педагогічним колективом закладу, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
- організовує освітній процес;
- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок здобувачів освіти;
- відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу; діє від імені закладу, представляє його в усіх органах, установах, організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами; приймає на роботу та звільняє з роботи працівників закладу; створює необхідні умови для участі здобувачів освіти у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
- розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу, керівництва учнівськими об'єднаннями за інтересами;
- забезпечує реалізацію права здобувачів освіти на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- планує заходи щодо запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків; організовує різні форми співпраці з батьками та особами, які їх заміняють;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування здобувачів освіти;
- видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання;
- щороку звітує про свою роботу.
7.4. Керівник закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом освіти.
7.5. Засідання педагогічної ради проводяться за потребою, але не менш як чотири рази на рік. Членами педагогічної ради обов’язково є всі педагогічні працівники закладу освіти.
7.6. Педагогічна рада розглядає питання:
- удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- планування та режиму роботи закладу освіти;
- формування варіативної складової робочого навчального плану;
- переведення учнів закладу освіти (у тому числі у учнів, які навчаються у філіях) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з закладами вищої освіти та науковими установами;
- морального та матеріального заохочення здобувачів освіти і працівників закладу;
- морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, громадських діячів, які беруть участь в організації освітнього процесу;
- притягнення до дисциплінарної відповідальності здобувачів освіти, працівників закладу за невиконання ними своїх обов'язків;
- інші питання, пов'язані з діяльністю закладу освіти.
7.7. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.
Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
- працівників закладу – зборами трудового колективу;
- учнів закладу другого, третього ступеня – класними зборами;
- батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.
Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори (конференцію) мають голова ради навчального закладу, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу освіти, засновник.
Загальні збори:
- заслуховують звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу;
- розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу;
- обирають раду закладу освіти, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;
- затверджують основні напрямки вдосконалення роботи і розвитку закладу освіти;
- підтримують громадські ініціативи щодо удосконалення розвитку
навчання і виховання дітей;
- розглядають пропозиції, скарги, зауваження учасників освітнього процесу, порушують питання про розірвання трудового договору з працівником, який не відповідає посаді, яку займає;
- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
У період між загальними зборами вищим колегіальним органом є рада закладу освіти, діяльність якої регулюється Статутом. Кількість засідань ради визначається за потребою.
Засідання ради є правомірним, якщо в ньому беруть участь не менше двох третин її членів.
До складу ради закладу освіти обираються представники трудового колективу, здобувачів освіти закладу, батьки і громадськість від закладу освіти та філій, представники Засновника та відділу освіти виконавчого комітету Решетилівської міської ради. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами закладу. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше, ніж на третину. Рада працює за планом, який затверджують загальні збори. Кількість засідань ради визначаються їх доцільністю, але має бути не меншою 4 разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Очолює раду закладу освіти голова, який обирається із складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не може бути директор. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначається радою.
Рада закладу:
- організовує виконання рішень загальних зборів;
- затверджує режим роботи закладу освіти;
- затверджує план роботи закладу освіти;
- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
- прияє формуванню мережі класів;
- розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти здобувачами освіти;
- підтримує ініціативи щодо удосконалення системи навчання та виховання здобувачів освіти, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу закладу освіти;
- погоджує зміст і форми роботи педагогічної освіти батьків;
- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту;
- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням здобувачів освіти (вихованців);
- розглядає питання зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення і використання бюджету закладу;
- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності, завідувачів філій;
- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
- виступає ініціатором проведення добродійних акцій.
Згідно ст. 29 Закону України ,,Про освіту”, при закладі освіти за рішенням Засновника може створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада.
Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з Засновником, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу.
Наглядова (піклувальна) рада має право:
- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти, його керівника, та керівників філій закладу;
- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;
- вносити Засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;
- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
У закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
VІІІ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
8.1. Майно, що передано Засновником закладу освіти, належить йому на праві оперативного управління відповідно до чинного законодавства та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством. Збитки, завдані закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства України.
8.2. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інвентар, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
8.3. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
8.4. Для забезпечення освітнього процесу із дотриманням діючих нормативних актів база закладу включає: класні та групові приміщення, навчальні кабінети, бібліотеку, комп’ютерні кабінети, спортивні, актовий і читальний зали, медичний кабінет, їдальню, майстерні, а також архів, приміщення для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу.
8.5. Заклад освіти має земельну ділянку, де розміщується приміщення закладу.
8.6. Фінансування закладу освіти здійснюється Засновником відповідно до законодавства.
8.7. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” та інших нормативно-правових актів.
8.8. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі його кошторису.
8.9. Джерелами фінансування закладу освіти є:
8.9.1. Надходження із загального фонду місцевого бюджету, що складаються з коштів, які враховуються в розрахунках міжбюджетних трансфертів згідно з нормативами фінансової забезпеченості, а також у разі необхідності та можливостей бюджету за рахунок надходжень, які не враховуються в розрахунках міжбюджетних трансфертів.
8.9.2. Кошти спеціального фонду місцевого бюджету:
- благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
8.10. Доходи (прибутки) закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання установи, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності;
8.11.Передбачається передача активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);
8.12. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
8.13. Бухгалтерський облік здійснюється централізовано бухгалтерією виконавчого комітету Решетилівської міської ради. За рішенням Засновника бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно в межах затвердженого кошторису.
8.14. Заклад освіти має право згідно із законодавством на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу, здавати в оренду майно за згодою Засновника. Оренда приміщень закладу освіти допускається, якщо вона не порушує умов перебування здобувачів освіти та роботи педагогічних працівників, і тільки за згодою Засновника.
8.15. Звітність про діяльність закладу освіти ведеться відповідно до законодавства.
ІХ. Міжнародне співробітництво
9.1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, благодійних фондів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
9.2. Заклад освіти має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
9.3. Участь закладу освіти у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.
Х. Контроль за діяльністю закладу
10.1. Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.
10.2. Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійснюють Міністерство освіти і науки України, Засновник, відділ освіти виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
10.3. Інституційний аудит – це комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти, які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток.
Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо:
- підвищення якості освітньої діяльності закладу освіти та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства та ліцензійними умовами.
Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті закладу освіти, Засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.
Інституційний аудит проводиться центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
Інституційний аудит проводиться у плановому порядку, якщо це передбачено спеціальним законом.
Інституційний аудит може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою Засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування або наглядової (піклувальної) ради закладу освіти.
За результатами проведення інституційного аудиту надаються висновок про якість освітньої діяльності закладу освіти, внутрішню систему забезпечення якості освіти, а також рекомендації щодо вдосконалення діяльності закладу освіти.
У разі виявлення невідповідності освітньої діяльності закладу освіти законодавству та/або ліцензійним умовам орган, який проводить аудит, визначає строк усунення недоліків та порушень у роботі закладу освіти. Після закінчення визначеного строку проводиться перевірка результатів усунення відповідних недоліків і порушень. У разі негативних результатів такої перевірки Засновнику опорного закладу освіти можуть бути надані рекомендації щодо зміни керівника закладу освіти, припинення чи реорганізації опорного закладу освіти.
Особливості проведення інституційного аудиту на відповідному рівні освіти визначаються спеціальними законами.
XІ. Реорганізація або ліквідація закладу освіти
11.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає Засновник або суд.
11.2. Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділення.
11.3. Ліквідація проводиться комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням суду – комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику. Засновник приймає рішення щодо майна закладу, що залишилось.
11.4. У випадку реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства України.
11.5. При реорганізації чи ліквідації закладу освіти здобувачі освіти, які навчаються у ньому, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання відповідно до чинного законодавства України, працівникам гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного Кодексу законів про працю України.
ХІІ. Заключні положення
12.1. Заклад освіти працює і дотримується Законів України та інших нормативно- правових актів, які охоплюють сферу її діяльності.
12.2. Цей Статут дійсний в рамках прав посадових осіб, їх відповідності перед Законами України.
12.3. Заклад освіти має право на власні стандарти, які не суперечать чинному законодавству, на власний церемоніал (традиції).
12.4. Поряд із Статутом закладу освіти окремими документами, що не суперечать йому діють:
- Правила внутрішнього розпорядку;
- Положення про педагогічну раду;
- Положення про раду школи;
- Положення про класного керівника;
- Положення про наглядову (піклувальну) раду.
- Положення про шкільні предметні комісії.
12.5. Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації уповноваженим для цього органом.
12.6. Зміни та доповнення до цього Статуту набувають чинності після їх реєстрації в установленому порядку.